Sharafie[dot]Net

Jalan Semakin Cantik

Kisah seram yang penuh misteri kali ini telah dikongsikan oleh salah seorang peserta Ekspedisi Gunung Stong. Ini adalah kisah benar yang dilalui sendiri oleh beliau. Kisah seram ini melibatkan sekumpulan peserta pendaki Gunung Stong dan Beberapa lelaki misteri di puncak Gunung Stong. Jom teruskan membaca kisah yang menarik ini.

Kisah Seram Misteri Gunung Stong Perjalanan Naik

tapak perkhemahan gunung stong Kisah Seram Misteri Gunung Stong

Kisah Seram ini berlaku kira-kira setahun yang lalu semasa aku mengikuti ekspidisi Rakan Muda ke Gunung Stong. Gunung ini terletak di hutan Jelawang di negeri Kelantan. Kami sampai ketapak perkhemahan Gunung Stong jam 8:00 malam. Setelah selesai mendirikan khemah, masing-masing membersihkan diri. Ada yang mandi dibilik air yang disediakan, dan ada yang mandi disungai yang berdekatan. Ketika itu aku sudah merasa seram sejuk seolah-olah ada sesuatu yang memerhati gerak-geri kami. Read the rest of this entry »

Product
Gunung Stong Kisah Seram Penuh Misteri
Version
2013
Type
Kisah Seram Misteri Gunung Stong
Product Author
Koleksi Cerita Seram
Reviewed by

on February 14, 2013
Rating
5stars Kisah Seram Misteri Gunung Stong
Price
-
Summary
Gunung Stong. Ini adalah kisah benar yang dilalui sendiri oleh beliau. Kisah seram ini melibatkan sekumpulan peserta mendaki Gunung Stong dan Beberapa lelak

karangan bahasa melayu spm Karangan Bahasa Melayu SPM Tahun 2005

Assalamualaikum W.B.T.

Tengah aku mengemaskini fail² aku yang lama dari zaman aku sekolah samapai la aku ke IPTA aku terjumpa satu fail ni mengandungi kandungan kertas yang ada nota Bahasa Melayu dan soalan² percubaan SPM waktu aku sekolah dulu. Yang menariknya aku terjumpa karangan Bahasa Melayu. Bila baca balik tergelak aku dengan ayat sendiri. Yela masa tu tak berapa nak matang lagi kan. So ayat pun dah macam apa. Dalam hati aku cakap patut la BM aku dapat B3 je masa SPM tu..hahaha

Dekat sini aku ingin kongsi la dengan korang salah satu karangan aku masa sekolah dulu. Karangan ni memang panjang sebab soalan dia mintak tulis lebih daripada 360 patah perkataan. So aku tak paksa korang baca. Kalau korang nak baca silakan.

Kertas jawapan wajib ada ni :

Nama : Mohd Sharafie Bin Ahmad                                           Kelas : 5 Zamrud

Bahasa Melayu Kertas 1 Bahagian B Soalan 1 Read the rest of this entry »

Product
Karangan Bahasa Melayu SPM
Version
2005
Type
Karangan SPM
Product Author
SPM 2005
Reviewed by

on January 10, 2013
Rating
5stars Karangan Bahasa Melayu SPM Tahun 2005
Price
-
Summary
Merupakan contoh karangan Bahasa Melayu SPM 2005 yang boleh dijadikan sumber inspirasi untuk memajukan teknik menulis karangan anda. Pelbagai gaya bahasa yang digunakan di dalam karangan ini. Contoh yang diberikan ialah soalan cerita pengalaman tersesat di dalam hutan. Salah satu contoh yang menarik untuk dijadikan panduan karangan SPM.